افزایش کلاهبرداری شغلی با هوش مصنوعی

فهرست مطالب

افزایش کلاهبرداری شغلی با هوش مصنوعی

کلاهبرداری شغلی با کمک هوش مصنوعی در سال 2023 افزایش زیادی داشت. به نظر می‌رسد کلاهبرداران با هوش مصنوعی می‌توانند راحت‌تر حملات فیشینگ خود را انجام دهد. نرخ رشد کلاهبرداری شغلی نسبت به سال 2022، افزایش 118 درصدی را نشان می‌دهد.

کلاهبرداری شغلی یک نوع کلاهبرداری نسبتا جدید است. پیشرفت هوش مصنوعی و گسترش کارهای فریلنسری سهم بزرگی در رشد این نوع کلاهبرداری‌ها دارد. افراد خاطی از هوش مصنوعی برای سرقت پول و اطلاعات شخصی جویای کار استفاده می‌کنند.

این دزدها خود را رئیس یک شرکت و مدیر منابع انسانی اعلام می‌کنند. سپس یک فهرست جعلی برای جذب منتقاضیان ایجاد می‌‌کنند و اطلاعات افراد جویای کار را با توجه به نیاز خود دریافت می‌کنند.

افزایش کلاهبرداری شغلی با هوش مصنوعی

اکثر این درخواست‌ها در فضاهای معتبری مانند لینکدین و … عرضه می‌‎‌شود. افراد جویای کار نیز با توجه به اعتبار این پلتفرم‌ها نگران کلاهبرداری شغلی خصوصا با هوش مصنوعی نیستند و توجهی به افزایش آن ندارند.

کمیشیون تجارت فدرال اعلام کرد سال 2022 افراد مختلف 367 میلیون دلار به خاطر کلاهبرداری شغلی و تجاری از دست دادند. در سال 2023 این نرخ 76 درصد بیشتر از سال گذشته بود.

راه دوری از این کلاهبرداری‌ها این است که خودتان شخصا وجود شرکت مربوطه را تایید کنید. هنگام مصاحبه امنیت فکری داشته باشید. خودتان مستقیما با شرکت تماس بگیرید. اطلاعات محدودی مانند نام، شماره تلفن، سابقه شغلی و تحصیلی و ایمیل و گاهی نیز آدرس خانه را به شرکت بدهید. هیچ شرکتی بابت امکاناتی که عرضه می‌کند برای شما صورت حسابی نمی‌فرستند که نیاز باشد شما باقی مانده پول را پس دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *