مدل مولد صدای مایکروسافت به قدری خطرناک است که امکان انتشار ندارد

فهرست مطالب

مدل مولد صدای خطرناک مایکروسافت

شرکت مایکروسافت ادعا می‌کند یک مدل مولد صدای خطرناک تولید کرده‌ است. این شرکت پیش از این مدل‌های مولد صدا و تصویر دیگری مانند Vasa را آموزش داده‌ است.

شرکت مایکروسافت یک مدل مولد متن به گفتار تولید کرده‌ که به خوبی انسان می‌تواند صحبت کند. این شرکت ادعا کرد مدلشان بسیار با کیفیت و خوب است و عرضه آن خطرناک است. ابزارهای مختلف مانند GPT روز به روز پیچیده‌تر و با کیفیت‌تر می‌شوند. اگر به مرحله‌ای برسند که نتوان انسانی یا ماشینی بودنشان را تشخیص داد آنجا مشکل آغاز می‌شود.

چنین اتفاقی توسط مایکروسافت رقم خورد. این مدل می‌تواند گفتار دقیق و طبیعی انسانی را همانند یک فرد عادی بگوید. صدای این مدل آن قدر رسا است که مایکروسافت آن را عرضه نخواهد کرد.

مدل مولد صدای خطرناک مایکروسافت

احتمال سواستفاده و ساخت محتوای دیپ فیک با این مدل بسیار زیاد است. کلاهبرداری‌ها و جعل هویت‌هایی که ممکن است با عرضه این مدل رخ دهد قابل انکار نیست.

این مدل مولد صدای خطرناک مایکروسافت Vall E 2 نام دارد و نقطه عطفی در ساخت هوش مصنوعی است. این مدل، اولین مدلی است که به برابری با انسان دست یافته‌ است. اطلاعات داخلی مایکروسافت نشان می‌دهد این مدل قابلیت این را دارد که فراتر از گفتار طبیعی انسانی نیز برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *