تبدیل متن به ویدیو با نرم‌افزارهای Adobe

فهرست مطالب

تبدیل متن به ویدیو و قابلیت‌های جدید شرکت Adobe

ادوبی (Adobe) برخی از ابزارهای ویدیویی جدید هوش مصنوعی خود را به نمایش گذاشت. از جمله این ویژگی‌ها تولید کلیپ‌های ویدیویی از تصاویر ثابت و تبدیل متن به ویدیو است. این غول نرم‌افزاری در آخرین پیش‌نمایش در ماه آوریل نشان داد، ویژگی‌های ویرایش ویدیو و صدا با استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌های Creative Cloud Adobe تقویت شدند.

تیزر تبلیغاتی جدید تصاویری را نشان می‌دهد: قابلیت‌های تبدیل متن به ویدیو، در ابزار به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از توضیحات متنی کلیپ های ویدیویی تولید کنند. کاربران همچنین می‌توانند، نتایج تولید شده را با انواع کنترل‌های دوربین (camera controls) زوایای دوربین، حرکت و فاصله عکسبرداری را شبیه سازی و تنظیم کنند.

مدت زمان این ویدیوها محدود است! یعنی ویدیوهایی که با قابلیت تبدیل متن به ویدیو ساخته می‌شوند حداکثر پنج ثانیه طول دارند!

تبدیل متن به ویدیو یا کیفیت بالا!

در پیش نمایشی که پخش شد، کیفیت ویدیوهای Adobe، با ویدیوهای Sora OpenAI، برابر است. Adobe همچنین به دنبال یک شخص ثالث برای همکاری در ویدیوهای Premiere Pro است. البته الکساندر کاستین (Alexandru Costin) معاون هوش مصنوعی شرکت Adobe اعلام کرد: « مدت زمان این ویدیوها محدود است! یعنی ویدیوهای تولیدی حداکثر پنج ثانیه طول دارند!»

یکی از مزیت‌های این سری از ویدیوهای شرکت Adobe مالکیت عمومی یا commercially safe است. این به این معناست که Adobe Stock، از نظر تجاری ایمن است؛ و می‌تواند برخی نگرانی‌ها در مورد نقض حق چاپ را کاهش دهد!

Adobe و انتشار برنامه‌های جدید

قابلیت‌های تبدیل متن به ویدیو وعکس به ویدیو هر دو در ابتدا به عنوان یک برنامه مستقل Firefly ، در اواخر سال جاری در نسخه بتا در دسترس خواهند بود. شرکت Adobe می‌گوید:« مدل‌های جدید ویدیویی، در نهایت جزئی از برنامه‌های Creative Cloud، Experience Cloud و Adobe Express خواهند شد.

این شرکت همچنین چند کلیپ از ویژگی‌هایی به نام Generative Extend برای نرم افزار Premiere Pro به نمایش گذاشت؛ که می تواند طول فیلم‌های موجود را افزایش دهد. Adobe هنوز تاریخ مشخصی برای انتشار این قابلیت‌ها مشخص نکرده‌است و می‌گوید:« این قابلیت‌ها آخر امسال رونمایی می‌شوند. »

بیشتر بخوانید: فناوری تبدیل گفتار به متن و کاربردهای آن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *