ایلان ماسک برای پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی التماس کرد!

فهرست مطالب

پردازنده‌های گرافیکی و کارت گرافیک های هوش مصنوعی هدف جدید ایلان ماسک!

لری الیسون، بنیانگذار اوراکل، اعتراف کرد که از جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا درخواست کرده تا آخرین پردازنده‌های گرافیکی (GPU) شرکتش را تامین کند.

الیسون در این مورد گفت:

«در نوبو پالو آلتو، من با ایلان ماسک و جنسن هوانگ به شام ​​رفتم و اگر بخواهم آن شب را توصیف کنم، در واقع من و ایلان از جنسن برای پردازنده‌های گرافیکی التماس می‌کردیم! ما می‌گفتیم: هر چقدر می‌خواهید پول بگیرید! شما پول زیادی از ما نمی‌گیرید، ما فقط پردازنده‌های گرافیکی را می‌خواهیم و بالاخره جواب داد!»

به نظر می‌رسد که این شام واقعاً تاثیرگذار بود و الیسون و اوراکل سرمایه گذاری خوبی انجام دادند! این شرکت اخیراً اعلام کرد، که یک ابرخوشه (Zettascale) شامل 131072 پردازنده‌های گرافیکی Nvidia GB200 NVL72 Blackwell مبتنی بر هوش مصنوعی 2.4 ZettaFLOPS را ارائه می‌کند! ابزاری قدرتمندتر از ابرخوشه‌ی ممفیس که متعلق به ایلان ماسک است.

حجم وسیعی از منابع برای تولید پردازنده‌های گرافیکی!

برنامه‌های هوش مصنوعی اوراکل به حجم زیادی از انرژی نیاز دارد؛ و به همین دلیل، این شرکت قبلاً مجوز ساخت سه راکتور هسته‌ای ماژولار را برای تأمین نیازهای الکتریکی تأسیسات خود دریافت کرده است. با این حال، به دلیل استقرار راکتورهای هسته‌ای در مراکز داده، ممکن است این فرآیند چندین سال طول بکشد! این شرکت ممکن است به طور موقت از روش‌های ایلان ماسک پیروی کند و در صورت نیاز، از ژنراتورهای عظیم سیار برای تقویت برق خوشه‌ها استفاده کند.

لری الیسون، بنیانگذار اوراکل، اعتراف کرد که از جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا درخواست کرده تا آخرین پردازنده‌های گرافیکی (GPU) شرکتش را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اهداف جدید ایلان ماسک برای Grok!

اوراکل ابعاد کوچک‌‌تری نسبت به به سایر شرکت‌های بزرگ فناوری ( مانند خدمات وب آمازون، مایکروسافت Azure و Google Cloud) دارد. بااین‌حال اوراکل، دارای مزیت‌های منحصر‌به‌فردی است. بر اساس گزارش نشریه مالی بارون (Barron’s)، OCI انعطاف‌پذیری بیشتری دارد و می‌تواند نیازهای خاص مشتریان را برآورده کند. این پلتفرم حتی قادر به ارائه‌ی سرورهای آفلاین با شبکه‌های اختصاصی برای تامین حداکثر امنیت است.

الیسون می‌گوید: «مدل‌های هوش مصنوعی آینده نیاز به 100 میلیارد دلار برای آموزش دارند!» این مدل‌ها تا سه سال آینده عرضه می‌شوند. مدیر عامل آنتروپیک (Anthropic)، داریو آمودی نیز این مبلغ را تایید می‌کند.

این روزها آنقدر مشتری برای پردازنده‌های گرافیکی انویدیا زیاد شده که این شرکت نمی‌داند کارت‌های خود را به چه کسی بفروشد! در واقع به بازاری رسیده‌ایم که اگر شرکتی بتواند کارت گرافیک بیشتری از انویدیا بخرد، می‌تواند این را یک پیروزی بزرگ برای خود بداند. به نظر می رسد که OCI در تلاش است تا به یکی از پیشتازان پردازش هوش مصنوعی تبدیل شود. الیسون معتقد است:

“یک شرکت در این زمینه بهتر از دیگری خواهد بود و چندین رقیب بزرگ برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. اول شدن در این رقابت تنگاتنگ کار بزرگی است و قطعا اهمیت زیادی دارد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *