با این سهام هوش مصنوعی میلیاردر شوید!

فهرست مطالب

سهام هوش مصنوعی پول ساز

یکی از راه‌های کسب درآمد به‌عنوان سرمایه‌گذار، و حتی میلیونر یا میلیاردر شدن، توجه به روندهای رو به رشد و فناوری‌های در حال گسترش برای سرمایه‌گذاری است! هوش مصنوعی (AI) این روزها، به سرعت در حال گسترش است، و بسیاری از سرمایه‌گذاران به‌دنبال سرمایه‌گذاری در آن هستند. 10 سهام هوش مصنوعی زیر، ارزش خرید دارند:

سهام ارزشمند هوش مصنوعی

نویدیا ( Nvidia )

اکثر سرمایه‌گذاران تاکنون نام غول تجاری انویدیا (NASDAQ: NVDA) را شنیده‌اند. این شرکت در ابتدا تنها بخاطر تراشه‌های گیمینگ‌اش معروف بود، اما اکنون در زمینه‌ی تولید تراشه برای دیتا سنترها نیز پیشرو است. این موضوع نشان از آینده‌ای نویدبخش برای انویدیا است؛ زیرا دیتا سنترها درحال رونق هستند و بیشتر فعالیت‌های هوش مصنوعی، از طریق آن‌ها انجام می‌شوند. ارزش بازار این شرکت اخیرا به بیش از 2.5 تریلیون دلار رسیده است! این رقم پس از افت 24 درصدی در 52 هفته گذشته است!

پلتفرم‌های متا (META)

متا، مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، در میان سایر پلتفرم‌ها، از دیگر سهام‌داران عرصه‌ی هوش مصنوعی است؛ که میلیاردها دلار برای این تحقیقات هزینه کرده است. این شرکت همچنین با ساختن مدل Llama AI خود به صورت متن‌باز (Open Source)، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

تکنولوژی سخت‌افزاری دل (DELL)

ممکن است این شرکت در حوزه‌ی هوش مصنوعی نباشد، اما توجه کنید که گسترش هوش مصنوعی، به معنای افزایش سرورها و سیستم‌های ذخیره‌سازی است؛ یعنی قطعاتی که این شرکت تامین می‌کند.

فناوری‌های پلانتیر (Palantir)

پالانتیر یک متخصص در حوزه‌ی نرم‌افزارهای هوش مصنوعی است. ارزش این شرکت، اخیرا به 67 میلیارد دلار رسیده‌است. این شرکت با تمرکز بر خدمات رسانی به مشتریان دولتی آغاز شد؛ اما در حال گسترش به قلمرو تجاری است.

متا، مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، در میان سایر پلتفرم‌ها، از دیگر سهام‌ هوش مصنوعی است؛ که میلیاردها دلار برای این تحقیقات هزینه کرده است.

خواندنی‌ها: معرفی سه سهام برتر هوش مصنوعی با پتانسیل صعودی!

برودکام (Broadcom)

این شرکت تراشه‌های بی‌سیم، نوری و هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد. درآمد حاصل از تراشه‌های نوری این شرکت در سه ماهه‌ی دوم 280 درصد افزایش و به 3.1 میلیارد دلار رسید!

میکرون (Micron)

هوش مصنوعی علاوه بر سرورها و دیتا سنتر، به حافظه هم نیاز دارد. میکرون متخصص حافظه و یک سهام دوره‌ای است. بنابراین انتظار افزایش آن را داشته باشید.

مایکروسافت (Microsoft)

مایکروسافت علاوه بر فناوری‌هایی مانند، آفیس، پلتفرم‌های محاسبات Azure، بازی ایکس‌باکس و سیستم‌عامل ویندوز، میلیاردها دلار در OpenAI خالق ChatGPT سرمایه گذاری کرد. بنابراین گزینه‌ی خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

کوالکام (Qualcomm)

کوالکام یک سازنده تراشه برای انواع گوشی‌های هوشمند است. این شرکت اخیراً در حال توسعه تراشه‌های متمرکز بر هوش مصنوعی است.

آلفابت (Alphabet)

این شرکت به موتور جستجو خود معروف است. آلفابت هوش مصنوعی را با موفقیت در گوگل ترکیب کرد. سهام آلفابت اخیرا ارزش زیادی دارد؛ و نسبت قیمت به درآمد (P/E) آن، اخیر 17.4 شده که بسیار پایین‌تر از میانگین پنج ساله یعنی 23.6 شده است. (مقدار پایین این نسبت نشان دهنده‌ی بازگشت سریع‌تر سرمایه از طریق سود هر سهم آن است.)  

 دستگاه‌های میکرو (Micro)

این شرکت سازنده‌ی تراشه‌های هوش مصنوعی است؛ که اخیرا با خرید سیستم‌های ZT به ارزش 4.9 میلیارد دلار، در حال ورود به تجارت سرور است.

چشم انداز آینده!

حدس بهترین سهام هوش مصنوعی، کار آسانی نیست. اما سهام شرکت‌های بالا، در آینده غالب خواهد شد؛ زیرا در حال پیشرفت در حوزه‌ی هوش مصنوعی هستند. با کسب اطلاعات از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی هوش مصنوعی، می‌توانید پرسودترین آن‌ها را شناسایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *