عینک‌های هوشمند متا در صدر جدول!

فهرست مطالب

عینک‌های هوشمند متا در صدر پوشیدنی‌های هوش مصنوعی

دستگاه‌های پوشیدنی هوش مصنوعی (wearable AI) امسال، سال خوبی نداشتند! همین چند ماه پیش، دنیای تکنولوژی، سخت افزارهای هوش مصنوعی را به عنوان فناوری بزرگ بعدی پذیرفت! این یک چشم انداز بزرگ بود. اما در این لحظه‌ی حساس، پین هوش مصنوعی (Ai Pin) و ربیت آر 1 (Rabbit R1) هیچ کدام کالای خود را تحویل ندادند! این یک داستان قدیمی در دنیای ابزارها است. عینک های هوشمند (Smart glasses) و هدست های واقعیت افزوده (augmented reality headsets ) در دهه‌ی گذشته، چرخه تبلیغاتی مشابهی را پشت سر گذاشتند. عینک‌های هوشمند گوگل (Google Glass)  وعده‌های پوچی برای آینده داد؛ که در آن واقعیت با اطلاعات مفید پر می‌شود!

در سال‌های پس از آن، هدست‌های مجیک لیپ (Magic Leap)، عینک‌های هوشمند (Focals By North)، HoloLens از مایکروسافت، ویژن پرو (Apple’s Vision Pro) و اخیراً عینک‌های Snapchat Spectacles سعی کرد‌ند این دیدگاه را زنده نگه دارند؛ اما اصلا موفق نبودند! شاید کمی خنده‌دار به‌نظر برسد اما در حال حاضر موفق‌ترین دستگاه پوشیدنی هوش مصنوعی، عینک‌های هوشمند (Ray-Ban Meta smart glasses) متا است.

عینک‌های هوشمند (Focals By North)، HoloLens از مایکروسافت، ویژن پرو (Apple's Vision Pro) و اخیراً عینک‌های Snapchat Spectacles سعی کرد‌ند این دیدگاه را زنده نگه دارند؛ اما اصلا موفق نبودند! شاید کمی خنده‌دار به‌نظر برسد اما در حال حاضر موفق‌ترین دستگاه پوشیدنی هوش مصنوعی، عینک‌های هوشمند (Ray-Ban Meta smart glasses) متا است.

بیشتر بدانید: ابزار جدید متا برای تبلیغات با هوش مصنوعی!

تغییر استایل عینک‌های هوشمند

نکته خنده دار در مورد عینک هوشمند متا این است که هیچ کس انتظار نداشت که آنها به این اندازه موفق شوند. به این دلیل که آن‌ها در گام‌هاب اولیه‌ی آن شکست خوردند! زیرا آن‌ها اولین عینک های هوشمند نبودند و ایده‌های جدیدی را ارائه نمی‌دادند. بوز (Bose) قبلاً عینک‌های صوتی (audio sunglasses) شیکی ساخته بود و همه‌ی توجهات را از آن خود کرده بود. در واقع هیچ دلیل قانع قانع‌کننده‌ای برای خرید این عینک‌ها وجود نداشت!

در نهایت با تغییر سبک و استایل این عینک‌ها و تولید آن‌ها در سبک ها و رنگ های مختلف محصول خود را جذاب‌ترکرد. متا فهمید مردم نمی‌خواهد شبیه یک بازیگر فیلم‌های علمی تخیلی به نظر برسند! آنها می‌خواهند مدرن و جذاب باشند!

این عینک‌ها با قیمت 299 دلار، گران هستند؛ اما در مقایسه با یک Vision Pro 3500 دلاری یا یک پین 699 دلاری مقرون به صرفه هستند. کیفیت صدا و کیفیت تماس در این عینک‌ها، با یک میکروفون در پل بینی، به طرز شگفت انگیزی عالی است.

هوش مصنوعی در این گجت!

این دستگاه اکنون به‌راحتی می‌تواند خود را در زندگی مردم جای دهد؛ هوش مصنوعی موجود در این گجت به شما کمک می‌کند متون مختلف را ترجمه کنید، برای پست‌های خود در اینستاگرام کپشن بنویسید یا حتی با دوستانتان تماس بگیرید و محیط اطراف را به آن‌ها نشان دهید!

عینک‌های هوشمند متا ممکن است در نگاه اول، کاربردی به نظر نرسد! اما برخلاف دیگر پوشیدنی‌های هوش مصنوعی (مانند Rabbit R1) کار می‌کنند! هدف متا از این عینک‌های ساده، آماده کردن مردم برای کامپیوتر‌های هوش مصنوعی (face computers) است. این شرکت دوست دارد جملاتی مانند ” من بسیار از این عینک راضی هستم! ” یا ” این عینک زندگی من را خیلی راحت می‌کند” را از کاربران بشنود!

متا به تازگی با EssilorLuxxotica قرارداد شراکت، تا سال 2030 را امضا کرده است. متا اکنون طرح کلی گجت خود را مشخص کرده است؛ پس به دنبال بهبودهای کلی مانند بهبود باتری دستگاه و سبک‌تر کردن وزن آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *