Movie Gen ابزار ویدیویی جدید متا!

فهرست مطالب

Movie Gen و قابلیت‌های جدیدش

متا امروز از تولیدکننده ویدیوی جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-powered video generator)، خبر داد! این ابزار تصاویری با کیفیت بالا به همراه صدا تولید می‌کند. Movie Gen از ورودی‌های متنی برای تولید خودکار ویدیوهای جدید استفاده می‌کند، همچنین می‌تواند فیلم‌های موجود یا تصاویر ثابت را ویرایش کند.

نیویورک تایمز (The New York Times) گزارش می‌دهد که صدای روی ویدیوها نیز با استفاده از هوش مصنوعی تولید می‌شود و با تصاویر، نویز محیط، افکت‌های صوتی و موسیقی پس‌زمینه هماهنگ است. این ویدیوها می‌توانند در نسبت ابعاد مختلفی نیز تولید شوند.

متا می‌گوید Movie Gen علاوه‌بر تولید کلیپ‌های جدید، می‌تواند ویدیوهای سفارشی از تصاویر مختلف بسازد؛ یا عناصر مختلف یک ویدیو را تغییر دهد. از نمونه‌ ویدیوهایی که این شرکت به اشتراک گذاشت، فیلم زیر است که تصویر سر یک خانم، به ویدیویی با پس زمینه‌ی طبیعت اضافه شده است.

Movie Gen می‌تواند ویدیوهای سفارشی از تصاویر مختلف بسازد یا یک ویدیو موجود را گرفته و عناصر مختلف آن را تغییر دهد. از نمونه‌ ویدیوهای تولید شده که این شرکت به اشتراک گذاشته، فیلم زیر است که تصویر سر یک خانم، به ویدیویی اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: تبدیل متن به ویدیو با نرم‌افزارهای Adobe!

Movie Gen همچنین می‌تواند برای ویرایش ویدیوهای موجود و تغییر استایل و انتقالات یا اضافه کردن چیزهایی که قبلاً وجود نداشتند، استفاده شود. به عنوان مثال در یکی از ویدیوهای متا، یک دونده، به روش‌های مختلف و با استفاده از هوش مصنوعی ویرایش شد:

 در یک فریم، او توپ‌های رنگی را در دست دارد. فریم بعدی، پس‌زمینه‌ به‌صورتی ویرایش شد، که یک صحرا را نشان دهد. در سومین فریم، دونده لباس دایناسور به تن دارد! تغییرات می‌تواند با استفاده از متن‌هایی که به عنوان درخواست وارد می‌شود، انجام گیرد.

Movie Gen هنوز آماده‌ی انتشار نیست!

کریس کاکس (Chris Cox)، مدیر ارشد محصولات متا، در تردز می‌نویسد:

 “این شرکت آماده نیست این محصول را به زودی منتشر کند، زیرا هنوز هزینه‌بر است و زمان تولید خیلی طولانی است.”

نرم‌افزارهای تولید تصویر هوش مصنوعی نگرانی‌هایی درباره مالکیت و موارد استفاده، ایجاد کرده‌اند. نرم‌افزارهای تولید ویدیو هوش مصنوعی نیز این نگرانی‌ها را بیشتر کرده‌اند. گزارش‌ها از استارتاپ هوش مصنوعی Runaway خبر می‌دهد؛ که تولیدکننده‌ی خود را روی هزاران ویدیوی یوتیوب، بدون اجازه آموزش داده است! نیل موهان (Neal Mohan)، مدیرعامل یوتیوب، این کار نقض قوانین استفاده از پلتفرم محسوب کرد! وبلاگ متا در پستی می‌گوید:« Movie Gen را روی «ترکیبی از داده‌های دارای مجوز و داده‌های عمومی» آموزش داده‌ایم، اما ویدیوی دقیق آن را مشخص نکرد.

افراد خلاقانی مانند فیلمسازان، عکاسان، هنرمندان، نویسندگان و بازیگران نیز نگران تاثیر مولدهای هوش مصنوعی (AI generators) بر معیشت خود هستند. هوش مصنوعی بخش اصلی چندین اعتصاب از جمله اعتصابات تاریخی هالیوود توسط انجمن بازیگران سینما و فدراسیون تلویزیون، در سال گذشته در آمریکا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *