احیای مردگان با آواتار هوش مصنوعی

احیای مردگان با آواتار هوش مصنوعی

برخی از عزاداران و کسانی که عزیزانشان از دنیا رفتند به دنبال کلون کردن آن‌ها هستند. برخی سایت‌ها مانند VidNoz جزو ارائه دهندگان قابلیت کلون کردن صدا هستند. احیای مردگان با آواتار هوش مصنوعی یکی از ترندهای جدید و پر حاشیه صنعت هوش مصنوعی است.

بعضی از افراد ساخت آواتار با این هدف را خط قرمزی می‌دانند که نباید از آن گذشت. در چین یک شرکت پیشرو در هوش مصنوعی از توانایی‌های خود استفاده کرد تا آواتار مدیر اجرایی درگذشته خود را بسازد. این آواتار در یک کنفرانس شرکت کرد تا در آن صحبت کند.

یکی از طرفداران فیلم چینی Qiao Renliang آواتاری از یکی از شخصیت‌های آن ساخت. این شخصیت در سال 2016 خودکشی کرد و این طرفدار می‌خواست از آیدل خود یک آواتار داشته باشد. این موضوع باعث درد و ناراحتی والدین آن خواننده درگذشته بود.

یک خواننده تایوانی برای ارتباط با دختر 22 ساله‌اش که در سال 2022 درگذشت به این تکنولوژی روی آورد. با یک صوت از صحبت کردن دخترش به زبان انگلیسی ویدیویی از او ساخت. او یک سال و نیم روی فناوری‌های مختلف هوش مصنوعی وقت گذاشت تا توانست نسخه‌ای درخور بسازد.

احیای مردگان با آواتار هوش مصنوعی

به لحاظ علمی مراحل سوگواری باید یکی یکی طی شوند. استفاده از قدرت هوش مصنوعی و ظاهر کردن نسخه دیجیتالی عزیزان درگذشته اجازه نمی‌دهد در مسیر درست خود قرار بگیریم. در بیشتر مواقع تصویر و یک نسخه جدید از آن‌ها ایده مفیدی برای بازماندگان نیست!

چیزی که بدیهی است آن است که غم و اندون آسان نیست. گذشتن از چنین خط قرمزی و ساخت آواتار هوش مصنوعی از والدین، فرزندان یا حیوانات خانگی می‌تواند آینده را تغییر دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *