بیانیه Open AI درباره شکایت ایلان ماسک

پاسخ سم آلتمن به شکایت ایلان ماسگ

بعد از شکایت ایلان ماسک از شرکت Open Ai، سم آلتمن واکنش نشان داد. آلتمن نقش ماسک در شکل گیری Open AI را رد نکرد؛ اما عقیده دارد او از اینکه دیگر بخشی از این شرکت نیست ناراحت است. رئیس هیئت مدیره Open AI می‌گوید: «ما معتقدیم صحبت‌های مدیر عامل تسلا بابت پیشیمانی‌اش است که دیگر در این استارتاپ نقشی ندارد.» علاوه بر این، آن‌ها اظهار کردند: «اینکه ماسک از شرکتی در شکوفایی آن نقش داشته شکایت کرده مایه ناامیدی است..»

هیئت مدیره Open AI در ادامه بیانیه‌شان دست به افشاگری‌هایی زدند. ایلان ماسک در طی سال‌هایی که با این شرکت همکاری می‌کرد سرمایه گذاریهای کلانی روی هوش مصنوعی و تحقیقاتش انجام داد. او معتقد بود که اگر روی این تحقیقات هزینه زیادی نشود عموم مردم آنطور که باید و شاید به آن روی خوش نشان نخواهند داد. اصلا برای همین ماسک در یکی از ایمیل‌هایی که در دسترس عموم قرار گرفته، گفته بود: «سرمایه گذاری را باید تا یک میلیارد دلار اضافه کنیم. هر کدام از سرمایه گذاران که حاضر نشد سهم کافی را بدهد من خودم پرداخت می‌کنم.»

ایلان ماسک خودش می‌خواست تحقیقات خصوصی شود!

در ادامه این صحبت‌ها باید بگوییم برخی از مدیران Open AI در بازه 2015 تا 2020 به دنبال خصوصی کردن تحقیقات بودند. در همین زمان‌ هم ایمیلی به ایلان ماسک رسید که می‌گفت: «به دید من نیازی نیست علم تمام و کمال در دتسرس مردم باشد.» مثل اینکه جواب ماسک به این صحبت‌ها مثبت بوده است. این یعنی خود ایلان ماسک برخلاف ادعایش در خصوصی سازی و سودمحوری Open AI نقش داشته است.

در ادامه این صحبت‌ها هم هیئت مدیره اعلام کردند که ماسک علاقه زیادی داشت کل شرکت را برای خودش کند. اصلا یکی از اهداف ماسک ادغام کردن تسلا و Open AI بود که ناکام ماند. شاید هم همین موضوع دلیل شکایتش باشد.

جواب Open AI به شکایت ایلان ماسک

واکنش کاربران فضای مجازی به این بیانیه و شکایت

همین موضوع هم شک و تردیدهای عموم را بیشتر کرد که ماسک برخلاف ادعایش میلی به بقای انسانیت و منبع باز بودن ChatGPT ندارد. کاربران فضای مجازی معتقدند ایلان ماسک با درخواست برکناری سم آلتمن و جایگزینی خودش، هدفش را رو کرده است.

با توجه به اظهارات و افشاگری هیدت مدیره Open AI و نظر کاربران فضای مجازی باید دید ایلان ماسک چگونه از خودش دفاع می‌کند. اصلا ایلان ماسک واقعا می‌خواهد AGI در دسترس عموم باشد یا هنوز هم همان نظر گذشته را دارد و دنبال سود خودش است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *