تبلیغ آیپد جدید و عذرخواهی اپل بابت ویدیوی تبلیغاتی آن

تبلیغ آیپد جدید و عذرخواهی اپل بابت ویدیوی تبلیغاتی آن

شرکت اپل پس از اخبار متعددی که درباره برنامه‌اش برای ورود به دنیای هوش مصنوعی منتشر کرد، آیپد پرو 2024 را عرضه کرد. اما در نهایت مجبور شد بابت ویدیوی تبلیغ آیپد جدید عذرخواهی کند.

آیپد پرو 2024 جدید بر پایه هوش مصنوعی و تراشه جدید این شرکت است. تراشه M4 با قابلیت Neural engine می‌تواند مدل‌های هوش مصنوعی متنوعی را اجرا کند. به علاوه با قابلیت‌های هوش مصنوعی و کیفیت بهتر دوربین آن کاربران تجربه جدیدی در اسکن کردن فایل‌ها خواهند داشت.

عذرخواهی بابت ویدیو تبلیغ آیپد پرو با عنوان crush

در ویدیوی تبلیغاتی اپل می‌بینید که یک دستگاه پرس هیدرولیک سازهای مختلغ، مجسمه موسیقیدانان و … را خورد می‌کند. اپل با این ویدیو می‌گوید که تمام دستگاه‌ها و ادوات موسیقی را خورد و کوچک کردیم تا تمام آن‌ها را نازک‌ترین آیپدمان به شما تحویل دهیم. به علاوه صدای دو خواننده مشهور در این ویدیوی تبلیغاتی استفاده شده که نشان دهند دیگر با وجود هوش مصنوعی مولد نیازی به خواننده نیز نیست!

یکی از دلایل نارضایتی متفاوت بودن رویه اپل نسبت به گذشته است. در گذشته تمام تبلیغات اپل بسیار نشاط بخش و همراه با خلاقیت بودند اما این ویدیو نمادی از نابودی است. به علاوه این تبلیغ فقط یک پیام دارد، اپل تمام ابزارهای شکوفایی خلاقیت را می‌گیرد و آن را با پرس هیدرولیک نابود می‌کند تا آیپد خود را بسازد.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد خلاقیت در DNA شرکت ما وجود دارد. طراحی محصولی که خلاقیت را در دیگران شکوفا می‌کند از اهداف خالص ما است. ما می‌خواهیم کاربران با استفاده از آیپد ایده‌های خود را پیاده کنند. ویدیو تبلیغاتی ما نشانی از این هدف نداشت و ما صمیمانه از این موضوع متاسفیم.

بسیاری از کاربران از تجربه استفاده خود از این دستگاه راضی بودند اما بخش عمده نارضایتی‌ها فقط مربوط به تبلیغ این شرکت بود و با عذرخواهی اپل موج نارضایتی‌ها کاهش پیدا کرد. با این وجود، شرکت سامسونگ در واکنش به این خبر ویدیویی منتشر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *