سوگواری و ارتباط با مردگان با هوش مصنوعی

پشیمانی از ارتباط با مردگان با هوش مصنوعی

سالیانه افراد زیادی از دنیا می‌روند و با پیشرفت هوش مصنوعی بعضی از بازماندگان به می‌خواهند عزیزانشان را برگردانند و ارتباط با مردگان با هوش مصنوعی هستند. بعضی از افرادی که چنین کاری را انجام دادند از این واقعه پیشمان هستند بعضی هم نه!

تا قبل از این مردم یاد درگذشتگان می‌کردند. امروزه ارتباط گرفتن با مردگان با ابزارهای هوش مصنوعی کاری می‌کند تا فرد حرف‌هایی بزند که هیچگاه نگفته است. کارهایی بکند که هیچگاه نکرده و اطلاعاتی داشته باشد که هیچگاه از آن‌ها خبر نداشته است.

بیشتر پاسخ‌ها بر اساس اطلاعاتی است که مخاطب از ابتدای امر در اختیار هوش مصنوعی قرار می‌دهد. به عنوان مثال شما با ابزار شرکت ElevenLabs می‌توانید فایلی صوتی از عزیزانتان به آن ارائه دهید و یک خروجی بگیرید. نمونه اخیر آن هم خبر جنجالی صدای جو بایدن برای رای گیری‌ها بود.

آنا شولتز با همسر درگذشته‌اش از طریق ابزار هوش مصنوعی اسنپ چت صحبت می‌کند.

افراد مختلف چگونه با مردگان ارتباط می‌گیرند؟

آنا شولتز همسر خود را از دست داد و برای صحبت با او از ابزار هوش مصنوعی اسنپ چت استفاده می‌کند. به عنوان مثال او مواد غذایی داخل یخچال را به همسر می‌گوید و او هم پیشنهاد غذایی به آنا می‌دهد. اساس این ماجرا عجیب نیست اما الان در حال حرکت به سمتی دیگر است.

مردی صدای پدرش را به ابزارهای این شرکت داد و یک خروجی دریافت کرد. او معتقد است این صدا آنقدر طبیعی است که احساس می‌کند پدرش با او صحبت می‌کند.

مردی به نام دانیل جیکوبسن پس از فوت همسرش رباتی ایجاد کرد تا هر شب با او به یاد همسرش چت کند. این ارتباط آنقدر پیشرفت کرد که در حال حاضر آن‌ها هر شب فیلم می‌بینند. پس از فیلم هم درباره آن صحبت می‌کنند و با هم تعامل دارند.

این‌ها نمونه‌های مختلفی از کسانی است که سعی کردند عزیزانشان را در یاد نگه دارند. در حال حاضر مشخص نیست که چنین کاری عواقبی دارد یا نه؟ باید دید در آینده روانشناسان چه واکنشی به این موضوعات دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *