غول روباتیک و هوش مصنوعی در سوئیس

غول روباتیک و هوش مصنوعی در سوئیس

یک استارتاپ سوئیسی غول روباتیک و هوش مصنوعی در جهان است. شرکت MIMIC جزو پیشروترین شرکت‌ها در زمینه ساخت ربات و دست مکانیکی است.

رقابت برای توسعه ربات‌های انسان‌نما روز به روز بیشتر می‌شود. شرکت‌های مختلفی مثل Figure، Sanctuary و 1Xهمگی در این صنعت فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها توسط بزرگ‌ترین غول‌های فناوری هدایت می‌شوند تا بتوانند هرچه سریع‌تر یک ربات انسان‌نمای کاملا بسازند. شرکت MIMIC امروز اعلام کرد که با سرمایه‌ای که دارد می‌تواند به جای این شرکت‌ها بازار را در دست بگیرد.

بقیه شرکت‌ها توسط اپل، Open AI و جف بزوس تامین مالی می‌شوند اما شرکت میمیک خود 2.5 میلیون دلار سرمایه جموع آوری کرد. شرکت میمیک از یک پروژه از دانشگاه زوریخ شکل گرفت. الویس ناوا، استفان وایریش، استفان دانیل گراورت و بندیک فورای همگی روی پروژه اصلی کار می‌کردند.

در حال حاضر بقیهربات بقیه شرکت‌ها فقط می‌توانند روی یک موضوع کار کنند. اما شرکت میمیک می‌گوید ما به دنبال ساخت رباتی هستیم که بتواند تمام وظایفی که از آن خواستید را انجام دهد. همین کار است که می‌تواند ما را به غول روباتیک و هوش مصنوعی تبدیل کند.

به علاوه بقیه شرکت‌ها تمرکزشان روی ساخت رباتی است که صورت انسانی دارد و شمایل یک فرد عادی را دارد. الویس ناوا می‌گوید ما فکر کردیم و دیدیم رباتی ساده‌تر مثلا مثل یک دست هم می‌تواند کاری که می‌خواهیم را انجام دهد. این کار سریع‌تر به نتیجه می‌رسد. ما می‌توانیم روی بخش‌های مهندسی و برنامه‌ریزی آن تمرکز کنیم.

طبق نظر متخصصان، بازار رباتیک در چند سال آینده رشد صعودی خواهد داشت. تمرکز روی ربات‌های انسان‌نما نقطه بعدی انقلاب هوش مصنوعی است. شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌توانند سهم قابل توجهی از بازار را به دست بگیرند.

غول روباتیک و هوش مصنوعی در سوئیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *