معرفی سه سهام برتر هوش مصنوعی با پتانسیل صعودی و انفجاری

معرفی سه سهام برتر هوش مصنوعی

از نظر اکثر تحلیل گران هوش مصنوعی، سال گذشته چیزی شبیه به جشنی بزرگ برای فناوری AI بود. زیرا وال استریت و مین استریت به طور یکسان با قابلیت‌های الگوریتم‌های نسل بعدی هوش مصنوعی آشنا شدند. طولی نکشید که سرمایه‌گذاران متوجه شدند که تعدادی از سهام‌ها با بهترین عملکرد بازار وجه اشتراکی دارند. در ادامه قصد داریم به بررسی و معرفی سه سهام برتر هوش مصنوعی که پتانسیل ارائه عملکردهای انفجاری را دارند، بپردازیم. با ما همراه شوید!

1. هلدینگ بازو

Arm Holdings (NASDAQ: ARM) به دلیل ایجاد طرح‌‌های اولیه برای بسیاری از پرکاربردترین واحدهای پردازش مرکزی (CPU) شناخته شد. طرح‌های Arm بسیار خشمگین است زیرا اپراتورهای مرکز داده در تلاش برای ارتقاء به پردازنده‌‌های قوی‌تر لازم برای کنترل سختی‌های هوش مصنوعی هستند. به عنوان مثال، سوپرچیپ GH200 Grace Hopper انویدیا را در نظر بگیرید. این فناوری شتاب‌دهنده CPU و GPU را برای برآورده کردن این نیاز ترکیب می‌کند و از 144 هسته پردازنده برتر نسخه 9 (V9) Arm استفاده می‌کند. برای سه ماهه سوم مالی 2024، منتهی به 31 دسامبر، Arm درآمد رکورد 824 میلیون دلاری ایجاد کرد که نسبت به سال گذشته 14 درصد رشد داشت. این عملکرد ناشی از درآمد مجوز بود که 18٪ رشد کرد و درآمد رکورددار حق امتیاز که 11٪ افزایش یافت. سهام بازو ممکن است با استفاده از محبوب‌ترین معیارهای ارزشیابی گران به نظر برسد، که در مسیر رشد آن نقشی ندارند.

Arm Holdings (NASDAQ: ARM) 

2. سوپر میکرو کامپیوتر

در حالی که Arm بخش CPU معادله هوش مصنوعی را مدیریت می‌کند، Super Micro Computer، سرورهای تخصصی طراحی شده برای رسیدگی به سختی‌های هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد. Supermicro انواع سرورهای سطح بالایی را ارائه می‌دهد که از پردازنده‌های پیشرفته هوش مصنوعی مانند Nvidia، Advanced Micro Devices و Intel و… استفاده می‌کنند. علاوه بر این، تمرکز این شرکت بر بهره وری انرژی است. برای سه ماهه دوم مالی 2024 Supermicro درآمد رکوردی را ایجاد کرد که 103 درصد در سال نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به 3.66 میلیارد دلار رسید.

معرفی سه سهام برتر هوش مصنوعی

3. Palantir Technologies Palantir Technologies (NYSE: PLTR)

این شرکت بیش از دو دهه پیش با هدف اولیه کمک به دولت ایالات متحده برای متوقف کردن تروریست‌ها در مسیر آنها، زونا خود را به بازار عرضه کرد. این شرکت از آن زمان وظایف خود را گسترش داد و به مشاغل سازمانی خدمات داده کاوی و تجزیه و تحلیل تجاری ارائه می دهد که توسط هوش مصنوعی تقویت می شود. این تخصص در AI باعث شد Palantir اولین ایستگاه برای بسیاری از شرکت‌هایی باشد که به دنبال استفاده از هوش مصنوعی مولد هستند.

ثمره تلاش‌های آن پلتفرم هوش مصنوعی (AIP) بود. سیستمی که برای کمک به کسب‌وکارها در شناسایی حیاتی‌ ترین نیازهای خود و خودکارسازی راه‌حل‌ ها طراحی شده بود. با همکاری مهندسان Palantir، کاربران ابزارهای سفارشی مبتنی بر هوش مصنوعی را مطابق با نیازهای خود می‌سازند. موفقیت این شرکت در آخرین نتایج آن مشهود بود. در سه ماهه چهارم، درآمد 608 میلیون دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد جهش داشت.

 3. Palantir Technologies Palantir Technologies (NYSE: PLTR)

سوالی که مطرح می شود این است که آیا در حال حاضر باید در Palantir Technologies سرمایه گذاری کرد؟

قبل از خرید سهام در Palantir Technologies، باید این نکته را در نظر بگیرید. تیم تحلیلگر Motley Fool Stock Advisor به تازگی مشخص کرده است که به عقیده آنها 8 تا از بهترین سهام برای سرمایه گذاران برای خرید در حال حاضر، اپل، آمازون، آلفابت، ماکروسافت، پلتفرم های متا، انویدیا، سوپر میکرو کامپیوتر و تسلا است. اما Palantir Technologies جزئی از آنها نبود. 8 سهمی که به آن اشاره کردیم می توانند بازدهی هیولایی در سال های آینده ایجاد کنند.

سهام‌های برتر آینده و مدیران آن

  1. سوزان فری، مدیر اجرایی آلفابت، یکی از اعضای هیئت مدیره The Motley Fool است.
  2. رندی زاکربرگ، مدیر سابق توسعه بازار و سخنگوی فیس بوک و خواهر مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا پلتفرمز، یکی از اعضای هیئت مدیره The Motley Fool است.
  3. جان مکی، مدیرعامل سابق Whole Foods Market، یکی از شرکت‌های تابعه آمازون، یکی از اعضای هیئت مدیره The Motley Fool است.
  4. دنی ونا در Alphabet، Amazon، Apple، Meta Platforms، Microsoft، Nvidia، Palantir Technologies، Super Micro Computer و Tesla موقعیت‌هایی دارد.
  5. Motley Fool دارای موقعیت هایی است و دستگاه های میکرو پیشرفته، Alphabet، Amazon، Apple، Meta Platforms، Microsoft، Nvidia، Palantir Technologies و Tesla را توصیه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *