مسابقه سازندگان گوشی های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی

dUAnGE9hcysnPQV7TGqEkA

با عرضه گوگل پیکسل 8 پرو موجی بین سازندگان تلفن‌های همراه هوشمند در گرفته است. بیشتر شرکت‌های قدرتمند و پیشرو به دنبال افزودن هوش مصنوعی به گوشی هوشمند هستند. بعضی از این شرکت‌ها می‌خواهند مدل مخصوص به خود و بعضی هم درحال مذاکره با ابرقدرت‌های هوش مصنوعی‌اند.

شرکت Apple

این شرکت دو برنامه برای گوشی هوشمند جدید خود دارد. اولین مورد ساخت یک مدل زبانی یا LLM مخصوص به خود اپل است. این مدل باید روی خود دستگاه یا Built-in باشد. در واقع ایده اپل این است که برخلاف سرویس‌های ارائه دهنده مدل‌های زبانی، این مدل جدید نباید روی فضای ابری قرار بگیرد.

چنین تصمیمی نمی‌گذارد تمرکز اپل روی قدرت مدل زبانی قرار بگیرد. اپل ترجیح می‌دهد مدل زبانی‌اش مناسب فعالیت روزمره کاربران باشد تا مانند Chat GPT قابلیت‌های گسترده‌ای داشته باشد.

دومین مورد هم مذاکره اپل با گوگل برای دسترسی به Gemini pro است. این شرکت تلاش می‌کند با گوگل همکاری کند و این نسخه از جمنای را به iOS18 اضافه کند.

مسابقه سازندگان گوشی‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی

گوشی هوشمند شرکت Motorola

شرکت موتورولا می‌خواهد بعد از گوشی هوشمند جدیدش یعنی Edge 50 Ultra تلفنی عرضه کند که مجهز به هوش مصنوعی باشد. گوشی جدید و احتمالی Moto X50 Ultra قرار است با ویژگی‌های هوش مصنوعی همراه باشد. این تلفن دقیقا مانند edge 50 ultra خواهد و فقط یک تفاوت خواهد داشت آن هم هوش مصنوعی است.

در تلفن جدید تغییرات سخت افزاری و قابلیت‌های جدید و حتی دوربین جدیدد وجود ندارد زیرا تمام تمرکز موتورولا روی نرم‌افزار خواهد بود. قسمت نرم‌افزاری دستگاه جدید باید آنقدر پیشرفت داشته باشد که با مدل‌های مختلف هوش مصنوعی سازگاری پیدا کند.

شرکت Samsung

شرکت سامسونگ با همکاری گوگل برای سری S24 از مدل هوش مصنوعی جمنای نانو استفاده کرد. بعد از این اتفاق هم بازخوردها نسبت به این سری و ویژگی‌ها و قابلیت‌های مربوط به آن تصمیم گرفت برای سری بعدی هم از این مدل استفاده کند.

سری گوشی‌های Galaxy S25 مجهز به Google Gemini Nano 2 خواهد بود. تمام قابلیت‌های سری گذشته به علاوه ویژگی‌های جدید مربوط به Galaxy AI به این سری گوشی‌ها اضافه می‌شود. به عنوان مثال همراهی قابلیت خلاصه کردن Galaxy AI همراه با قابلیت پاسخ دادن Gimini و دیگر قابلیت‌ها می‌تواند نتیجه بهتری نسبت به سری S24 به کاربر می‌دهد.

این شرکت‌ها همگی دنبال افزودن هوش مصنوعی به تلفن‌های همراه هستند تا بتوانند کاربران بیشتری را به خود جذب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *