ربات ژاپنی با حل مکعب روبیک به گینس راه پیدا کرد

فهرست مطالب

ربات ژاپنی با حل مکعب روبیک به گینس راه پیدا کرد

یک تیم ژاپنی با نام میتسوبیوشی رباتی ساختند که می‌تواند مکعب روبیک را در کسری از ثانیه حل کند. این ربات توانست یک مکعب روبیک را در 0.305 ثانیه حل کند. این رکورد تا به حال در جهان ثبت نیفتاده است. ربات تیم میتسوبیوشی رکورد سریع‌ترین ربات جهان را به نام خود ثبت کرد.

پیش از تیم ژاپن یک تیم سوئیسی ادعا کرده بود که می‌خواهد رباتی سریع با کارایی زیاد طراحی کند تا سریع‌ترین ربایتی باشد که می‌تواند وظایف مختلف را انجام دهد.

حساب رسمی گینس در پلتفرم X خبری درباره این رکورد جدید داد:

تیم میتسوبیوشی الکتریک امروز رکورد جهانی گینس را زد. این رکورد با نام «سریع‌ترین ربات برای حل مکعب روبیک» ثبت شد. این رکورد 0.305 ثانیه‌ای بود. این موضوع را تبریک می‌گوییم.

این گروه تلاش کرد با موتورهای پیشرفته و سریعی که می‌سازد کاری کند مکعب یک چرخش 90 درجه در 0.009 ثانیه داشته باشد. طبق ادعای این گروه خود منافذ مکعب و فواصل بین آن باعث کند شدن چرخش‌ها می‌شود. این گروه سعی خود را کردند این مشکل را حل کنند.

در جولای 2023 مردی به نام مکس پارک رکورد جهانی حل مکعب روبیک را در دسترس داشت. او توانست مکعب روبیک را در 3.13 ثانیه حل کند. مکعب روبیک قدمت 50 ساله دارد و از آن زمان تا به حال افراد زیادی سعی کردند آن را حل کنند و نام خود را در گینس ثبت کنند.

به گفته بعضی علاقه مندان مکعب روبیک دیگر امید زیادی برای ثبت نام خود ندارند زیرا امکان ندارد انسان بتواند زیر یک ثانیه مکعب را حل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *