کلون صدای هوش مصنوعی بلای جان بازیگران استرالیایی

فهرست مطالب

کلون صدای هوش مصنوعی بلای جان بازیگران استرالیایی

کلون صدای هوش مصنوعی یا شبیه‌سازهای صوتی ارزان قیمتی مانند Aloud بلای جان بازیگران استرالیایی هستند. کارشناسان می‌گویند ظهور فناوری و عرضه این مدل‌های ارزان قیمت می‌توانند جایگزین صداپیشگان شوند.

صداپیشگان در حال حاضر در لبه پرتگاه قرار دارند. هر لحظه ممکن است یک مدل هوش مصنوعی جایگزین آن‌ها شود. بسیاری از موقعیت‌های شغلی شرکتی و رادیویی در حال حاضر با هوش مصنوعی جایگزین شده است.

کلون صدای هوش مصنوعی بلای جان بازیگران استرالیایی

بازیگری مانند اسکارلت جوهانسون می‌تواند کاری کند در عرض 24 ساعت هوش مصنوعی پیشرو GPT4o از موضع خود عقب بکشد. اما بازیگرانی که در تبلیغات بازی می‌کنند چنین توانایی بزرگی را ندارند و این دسته از افراد نگران شغلشان هستند.

گذشته از بازیگران تبلیغات، صداپیشگان کتاب‌های صوتی و بازی‌های ویدیویی نیز نگران موقعیت شغلی خود هستند. این نگرانی را انجمن صداپیشگان استرالیا به کمیته جهانی تحقیق درباره هوش مصنوعی اظهار کرد. آن‌ها می‌گویند 5000 صداپیشه استرالیایی شغلشان را از دست می‌دهند زیرا رادیوی ملی استرالیا قصد دارد روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کند.

این انجمن تاکید می‌کند که ما مخالف وجود کلون صدای هوش مصنوعی و پیشرفت فناوری نیستیم اما به دنبال قوانین منصفانه درباره استفاده از آن هستیم. این مشکلات برای خوانندگان کتاب‌های صوتی بیشتر نیز خواهد بود. ناشران ترجیح می‌دهند هزینه کمتری پرداخت کنند. این انجمن می‌گوید هوش مصنوعی نمی‌تواند احساس درستی که انسان قادر به القای آن است را نشان دهد.

درخواست نهایی این انجمن پرداخت هزینه مناسب به بازیگران و صداپیشگان است. همچنین آن‌ها معتقدند باید درمورد استفاده از هوش مصنوعی قوانینی عادلانه نوشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *