با هوش مصنوعی صدای افراد مشهور مرده را بشنوید

فهرست مطالب

با هوش مصنوعی صدای افراد مشهور مرده را بشنوید

یک شرکت هوش مصنوعی به شما اجازه می‌دهد صدای افراد مشهور مرده را بشنوید. خیلی از علاقه‌مندان به سینما و هنر دوست دارند صدای افراد مشهور را بشنوند که متون مختلف را می‌خوانند. این موضوع می‌تواند برای کسانی که در وقت آزادشان فایل صوتی گوش می‌دهند جالب توجه باشد.

ایده جدید دیگری از شرکت هوش مصنوعی Eleven Labs عرضه شد. این شرکت اعلام کرد طرفداران جودی گارلند، جیمز دین از حالا به بعد می‌توانند به صدای آن‌ها گوش دهند. این شخصیت‌ها می‌توانند کتاب صوتی، مقاله، متون تخصصی، خاطرات کاربران را برای آن‌ها بخوانند.

با هوش مصنوعی صدای افراد مشهور مرده را بشنوید

کاربران می‌توانند هر متنی روی تلفن هوشمندشان را با صدای افراد مشهور مرده بشنوند و بین این شخصیت‌ها جابه جا شوند. شرکت Eleven Labs می‌گوید عمیقا معتقد است باید به صدای این افراد احترام گذاشت. چنین کاری مانند حفظ میراث نیک آن‌ها است.

به نظر می‌رسد پس از اقدامات غیر قانونی مانند تماس با رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن، دیدگاه‌های منفی به این کار به وجود آمده است. بسیاری از کاربران هوش مصنوعی می‌گویند بازآفرینی صدا می‌تواند نتایج زیان باری داشته باشد.

بازیگرانی مانند اسکارلت جوهانسون که صدای آن‌ها بدون کسب اجازه استفاده شد همگی به این شرایط اعتراض دارند. آن‌ها معتقدند باید قبل از استفاده از صدای آن‌ها برای هر محصولی اجازه گرفته‌ شود. در نهایت هزینه استفاده از آن نیز پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *